Život a práce v televizi není pro nikoho zadarmo. A to nám už třetí sezónou v řadě od roku 2019 vysvětluje americký seriál the Morning Show, zatímco pomalu odhaluje, co za čím stojí a kam to celé vlastně vede. Tradiční televize na pokraji krachu, nikdy nekončící soupeření s konkurenty (nejen jinými stanicemi, ale i lidmi mezi sebou), miliardáři, kteří mají ambice dobyt vesmír a ještě něco „málo“ si bokem vydělat, osobní vztahy, rasově nevyvážené platové ohodnocení a opět vztahy, vztahy, vztahy. A také tajemství, která čekají na odhalení stejně sebejistě jako tuny make-upu každé ráno na obličejích moderátorů.  A to jen pro začátek. Na pozadí máme světové události kovidem počínaje a válkou na Ukrajině konče. Ve hře jsou všechny profese, nechybí ani váleční fotografové, producenti, asistenti  a jejích slabosti a zlozvyky. 

Třetí řada je scenáristicky hodně silná, až bych řekla moc silná. Po skvělé první a dost utopické druhé by divák ani moc nečekal od té třetí a také musí chvíli znova hledat vztah k postavám. Dlouhé pauzy mezi řadami jsou v tomto nevděčné. Ale pojďme k ději, máme dvě hlavní linky. Tou první je prodej televize, který smrdí ve vzduchu, studiích a šatnách všech těch, kdo jsou součástí této parády. A tou druhou je hackerský útok na osobní data zaměstnanců. Plány, osobní korespondence, napadený jsou mobily, vysílání, výplatní pásky, zkrátka všechno je venku.

A teď se s tím postavy musí poprat a jak je tomu vždy, v nejvypjatějších chvílích se pozná podstata jednotlivce. No, a to je právě to žrádlo, jak pomalu na povrch vyplouvají vztahová tajemství, americké každodenní problémy, které se tykají nespravedlivého finančního ohodnocení zaměstnanců na základě například rasové příslušnosti a také mimo jiné nikdy nespící ambice pirani-psychopatů, kteří žijí práci a nic jiného za zády nemají, protože buď nechtějí, anebo jim zkrátka už nikdo nezbyl. 

Ilustrace: Kulturní Kancl.

Ale necháme ty dvě hlavní linky stranou, protože to nejlepší masíčko třetí řady, takový ten nejšťavnatější steak ever, je právě rozhodnutí scenáristů přidat citový a osobní background ústředních postav, aby divák mohl konečně pochopit, proč se chovají tak, jak se chovají. Nepojedu spoiler, bylo by to ode mě velice neohleduplně a vzala bych vám tím veškerý požitek, a to přeci nemůžu udělat ????????. 

Jen tu tak trochu odložím zmínku o tom, že teď už je jasné, proč se dnes už generální ředitel UBA Cory Ellison chová jako ukázkový blázen na pomezí hysterie a psychopatie. Je klidný jako železobeton, přitom křehký jako cukrová vata na pouti. Vždy perfektně upravený, připravený a nikoho nenechá si vlézt na záda. A co zatím stojí… rodinka samozřejmě. Kde jinde hledat trable než během psychoemocionálního vývoje?

Dokonce dokážu pochopit, proč hvězda televize a hlavní moderátorka Alex, která hypoteticky mohla mít to všechno (hypoteticky, Corry ji to zas tak úplně nepřál), kvůli jedné blbosti pokazila svou image v očích zaměstnanců televize a kolegů z branže mimo budovu UBA. Trochu víc mě rozesmála linka Bradley a její novinářské přítelkyně v kontextu jiných průserů, co se v televizi řešily, protože reakce, kterou madam předvedla v 9. díle nevyvolává nic kromě hystericky zvednutého koutku. Ale tak budiž, asi bylo na čase ji z pozice přítelkyně Bradley prostě vymazat, tak se stalo. Zámožné babiny v pozadí představenstva a vlastnictví, zaujatí staří límečci v drahých oblecích, kteří na důchod rozhodně nechtějí přijít o královské příjmy a mnoho, mnoho dalšího…

Ale jinak, jak jsou všichni prolhaní, sebestřední, o tři kroky napřed přede všemi tak, že vlastně jsou všichni na stejné startovní čáře, jako by se nikdo nehýbal. A devátý díl, RES-PEKT! Dlouho jsem nic tak dobrého neviděla. Mohla bych tleskat vestoje, kdybych zrovna neseděla, famózní díl a nevím, nevím, co nám tvůrci připravili za závěr 8. listopadu, protože cítím, že lepší to být nemůže, ale necháme se překvapit, že? Na další řadu si počkáme do roku 2025. Jo, je to doba, ale pokud jste the Morning Show ještě neviděli vůbec – závidím. Dala bych si to znova. 

Ilustrace: Kulturní Kancl.